- Katılım
- 18 Mar 2022
- Mesajlar
- 320
- Tepki
- 2
- Puan
- 18
Şikayet mektubu örneği herhangi bir kurum, ürün ya da hizmet için istek ve endişelerinizi içerir. Şikayet mektupları genellikle şirketlere yazılır.
Şikayet mektubu yazmadan önce bilgilerinizin doğru olduğundan ve şikayetinizin haklı olduğundan emin olmanız gerekir. Mümkünse, bir yazım denetleyici kullanın veya birisinin mektubunuzu okumasını sağlayarak, kontroller yapın. Mektup el yazısıyla yazılmışsa temiz ve okunaklı olduğundan emin olunmalıdır. Genel bir kural olarak, mektupları kısa ve öz tutmak gerekir.
Şikayet mektubunu kısa paragraflar halinde yazın ve eğer mümkünse mektubu bir sayfayla sınırlayın. Mektuba, tüm önemli gerçekleri dahil etmeye çalışın. Önemli tarih veya yer ayrıntılarını (örneğin, ürün veya hizmetin ne zaman ve nerede satın alındığı) ve ek bilgileri (örneğin, ürün numarası veya hizmet türü) eklemeyi unutmayın. Mektup yazarken daima diplomatik ve kibar olun. Şikayetiniz ne kadar meşru olursa olsun, yazdıklarınızın gücenmesine, alay edilmesine veya tehdit edilmesine izin vermeyin. Mektubunuzu okuyan kişinin genellikle sorunun sorumlusu olmadığını unutmayın.
Şirketlere direkt olarak gönderilen mektuplar etkisizdir ve doğru kişilere ulaşmaz. Mektuptan önce arayarak yöneticinin ve idari asistanın isimlerini öğrenebilir, böylelikle mektubunuzu doğru kişiye ulaştırabilirsiniz.
Şikayet mektubu yazmadan önce bilgilerinizin doğru olduğundan ve şikayetinizin haklı olduğundan emin olmanız gerekir. Mümkünse, bir yazım denetleyici kullanın veya birisinin mektubunuzu okumasını sağlayarak, kontroller yapın. Mektup el yazısıyla yazılmışsa temiz ve okunaklı olduğundan emin olunmalıdır. Genel bir kural olarak, mektupları kısa ve öz tutmak gerekir.
Şikayet mektubunu kısa paragraflar halinde yazın ve eğer mümkünse mektubu bir sayfayla sınırlayın. Mektuba, tüm önemli gerçekleri dahil etmeye çalışın. Önemli tarih veya yer ayrıntılarını (örneğin, ürün veya hizmetin ne zaman ve nerede satın alındığı) ve ek bilgileri (örneğin, ürün numarası veya hizmet türü) eklemeyi unutmayın. Mektup yazarken daima diplomatik ve kibar olun. Şikayetiniz ne kadar meşru olursa olsun, yazdıklarınızın gücenmesine, alay edilmesine veya tehdit edilmesine izin vermeyin. Mektubunuzu okuyan kişinin genellikle sorunun sorumlusu olmadığını unutmayın.
Şirketlere direkt olarak gönderilen mektuplar etkisizdir ve doğru kişilere ulaşmaz. Mektuptan önce arayarak yöneticinin ve idari asistanın isimlerini öğrenebilir, böylelikle mektubunuzu doğru kişiye ulaştırabilirsiniz.